wtorek, 22 grudnia 2015

ŚWIĄTECZNY NIEZBĘDNIK - CZYLI ŚWIĘTA LAST MINUTE


Święta zbliżają się wielkimi krokami, jeszcze kilka dni i zasiądziemy do wigilijnych stołów. Wielu z nas przygotowania świąteczne ma już prawie ukończone, ale całkiem spore grono zaczyna pewnie panikować, że chyba nie zdąży :) Tak wyglądały moje święta rok temu... Zabiegana, zmęczona i niezadowolona ze wszystkiego. Nie potrafiłam się zorganizować, ciągle brakowało mi czasu i wcale nie czułam świątecznej atmosfery. Dlatego przygotowałam dla Was świąteczną listę last minute oraz trochę inspiracji jak udekorować stół na wigilijną kolację :) 
Zapraszam do czytania, oglądania i komentowania!

ŚWIĄTECZNE LAST MINUTE

U mnie w tym roku jest zupełnie inaczej! Myślę, że nie mały udział ma w tym prowadzenie od roku własnej działalności i bloga, chyba jestem odrobinę bardziej poukładana. Choinka ubrana, prezenty prawie wszystkie zapakowane, dom przystrojony, ciastka upieczone i świąteczne piosenki w tle, tak... w tym roku baaardzo pozytywnie odczuwam zbliżające się święta. Tylko śniegu brak, ale na to wpływu nie mamy i trzeba to przyjąć ze spokojem. Nie będę podpowiadać Wam co kupić komu na prezent, ale raczej skupię się na tym co zrobić żeby Wigilia odbyła się w klimatycznej oprawie, prezenty przyciągały wzrok i żebyście Wy poczuli świąteczny klimat dbając również o siebie i swój wygląd. No dobrze, to zaczynamy!

DOM I PREZENTY

Jeśli do tej pory nie czujecie w Waszych domach świątecznego klimatu zachęcam do małych "wielkich" zmian. Mam tu na myśli drobiazgi, które zajmą naprawdę niewiele czasu, a przy tym wprowadzą magię nadchodzących świąt do Waszych wnętrz. Na pomoc przychodzi Magda z My Pink Plum, która przygotowała dla Was trzy świąteczne grafiki oraz pokazuje jak szybko zrobić dekoracyjną świecę.  O tym, że alternatywną choinkę można wykonać z różnych rzeczy pisałam w ostatnim poście, a jak zapakować ciekawie prezent i złożyć pomysłowo serwetki przeczytacie i obejrzycie w Magazynie na Westwing. A gdy już pięknie zapakujemy prezenty to warto zaopatrzyć je w oryginalne bileciki! Paulina z One Little Smile jak co roku nie zawodzi i udostępnia nam gotowe do druku szablony etykietek, wystarczy wydrukować i wyciąć, a pozytywny efekt gwarantowany.

KUCHNIA I WYPIEKI

W tym roku u mnie jeśli chodzi o wypieki to będzie zielono i zdrowo. Żadne święta nie obejdą się bez ciasta marchewkowego! Uwielbiam! Nowością będzie ciasto ze szpinakiem. "Leśny mech" jadłam u kuzynki S i się zakochałam. Jeśli nie macie pomysłu co upiec żeby osiągnąć efekt WOW to zajrzyjcie koniecznie do Zosi z Make Cooking Easier, znajdziecie tam przepis na zieloną babkę i drożdżowy zielony wianek, wszystko dopełnione przepięknymi fotografiami. U dziewczyn z Sekrety Cookietki przepis na piernikową chatkę z szablonem! Wygląda przepięknie i żałuje, że w tym roku już nie uda mi się jej zrobić. 


MAKIJAŻ I UBIÓR

Wiadomo jak to jest... sprzątasz, gotujesz, przystrajasz dom, zajmujesz się wszystkim i wszystkimi do około tylko nie sobą. Na ostatnią chwilę ubierasz coś co nie wymaga prasowania, wytrzepujesz mąkę z włosów i robisz ekspresowy make up. Zwolnij! Znajdź chwilę na zajęcie się tylko sobą :) Zastanów się już dziś co założysz na Wigilię, pomogą Ci w tym Paula z Beauty.Fashion.Shopping, która przygotowała kilka świątecznych stylizacji oraz Ola z Styloly u której też można podpatrzeć co założyć w święta żeby wyglądać elegancko. Kasia z Make Life Easier pokazuje jak wykonać delikatny świąteczny makijaż i szybką fryzurę. Natomiast u Maxineczki tutorial na makijaż wigilijny last minute z przepięknym efektem końcowym. 


TROCHĘ LUZU

Ok... No nie udało Ci się kupić wszystkich prezentów. Zdarza się! Nie pozwól, żeby zepsuło Ci to święta. Szybciutko pędź do Kasi z Simplicite i zerknij na przygotowaną przez nią listę alternatywnych prezentów. Jestem pewna, że znajdziesz coś dla siebie. A na koniec trochę humoru u Pauliny z One Little Smile czyli smutne prawdy :)

Po ogarnięciu wszystkich powyższych punktów czas na najważniejsze miejsce podczas wigilijnej kolacji - stół. To on musi unieść ciężar wszystkich dań i będzie świadkiem naszego kolędowania i rozmów. Postaraj się, aby w tym roku wyglądał adekwatnie do sytuacji, po prostu pięknie! Przygotowałam dla Was parę inspiracji i myślę, że każdy coś tu dla siebie znajdzie.


Świąteczny stół - MG LOVE DESIGN
Źródło: pinterest.com

A więcej cudownych inspiracji na moim profilu na Pinterest, serdecznie zachęcam do oglądania.

Obserwuj tablicę ŚWIĄTECZNY STÓŁ należącą do użytkownika MG love.


I na koniec część linków w formie listy.




A jak Wasze przygotowania do świąt? Już błogie lenistwo czy raczej świąteczny szał? Ja właśnie pędzę do mamy ubrać choinkę, jednego roku pozwoliłam jej zrobić to za mnie i uwierzcie mi wyglądała jak jeniec w sidłach światełek (choinka nie mama) :D 


Pozdrawiam

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz